TAPE japan tour 2003

2003/11/23 日曜日

TAPE japan tour 2003TAPE japan tour 2003

Open: 00:00:00 | Start: 00:00 - 23:59

SuperDeluxe

カテゴリーはないようです

予約する/Reserve

live ::: TAPE . suzukishi [ soup-dish ] . place called spacedj ::: 畠中実. 安永哲郎poussez gallery ::: 伊藤ヒロコ [ 翡翠 ]

TAPE japan tour 2003

Total Imformation ::: cubic music [ 03-3304-0904 ]
cubicmusic.comhapna.comhapna.com/tape
cubic musicは、スウェーデンはストックホルム在住のトリオ、TAPE(テープ)の
初来日公演を企画致しました。
メンバーは、StaalplaatやMitekからミニマルなエレクトロニック・ミュージックを
リリースするアンドレアス・バースリング、アンドレアスの兄弟でインプロヴァイザー
としてオーレン・アンバーチ等との共演歴を持つヨハン・バースリング、
マルチ・インストゥルメンタル奏者のトマス・ハロンステン。
アンドレアスのDSPとヨハンのアコースティック・ギター、トマスのトランペットを
中心に、ハーモニウムやメロディカなど様々なエレメントが織り込まれた素朴ながら
も豊潤なサウンドは、スローで暖かく、そこはかとない郷愁を喚起させる情景を
浮かび上がらせます。

ファーストアルバム「Opera」はヨハンが運営するレーベルHapnaから2002年に発普B
今冬にはリミックス集「Operette」がcubicfabricよりリリースされます。
リミキサーはオーレン・アンバーチ、デイヴィッド・グラッブス、
ジョシュ・エイブラムス、ステファン・マシュー、ピタ、モキラ、ハザード、
アンダーエッグ、フォニカ、ミナモ。
また、同時期にセカンドアルバム「Milieu」もHapnaよりリリース嵐
(日本盤はボーナストラック1曲追加収録でcubic musicから発売嵐閨j。

live ::: TAPE . suzukishi [ soup-dish ] . place called spacedj ::: Minoru Hatanaka [ICC ] . Tetsuro Yasunaga [cubic music ]
poussez gallery ::: Hiroko Ito [ hisui ]

TAPE japan tour 2003

Total Imformation ::: cubic music [ 03-3304-0904 ]
cubicmusic.comhapna.comhapna.com/tape
TAPE ::: Andreas Berthling . Johan Berthling . Tomas Hallonsten

I can't claim any prior knowledge of Tape before an earful of Opera knocked me
for a loop. Drawing equally from the kitchen-sink aesthetic of Richard
Youngs and Simon Wickham-Smith's low-fi multi-instrumental acoustic drone-adelia
and the high-end soundhacking of Fennesz and friends, Tape -
Berthling brothers Andreas and Johan and Tomas Hallonsten - has synthesized an
enormously appealing electro-acoustic variant. In addition to the
expected laptops and guitars, Opera's constituents include zither, flute, bells,
accordion, trumpet, harmonium, glockenspiel, melodica, bells, field
recordings?even rubbed styrofoam and rumpled paper. No run-of-the-mill Max/MSP
extravaganza, this rainbow of natural tones has been layered atop
sweetly strummed acoustic guitars and what could well be recordings of moths and
fireflies caught in moonlit forest flight. Harmonica, accordion, and
alto sax ramble upon soft, stuttering microloops and mingle with the residue of
instrumentation erased and retraced many times over. The tellta
le textures of digital process permeate the delicate acoustic and organic
elements without obliterating them, imbuing every sound with a luminescence
of genuinely electro-acoustic character. Opera is enigmatic and extraordinary,
sustaining a casual, intimate gathered-'round-the-campfire atmosphere
in spite of the assiduous care apparently taken in programming and arrangement.
I've never heard anything else quite like it. (Gil Gershman/FakeJazz)

More great eventsこちらもどうですか

このカテゴリーにはまだないみたい / No events in this category