2004/09/18 土曜日土曜日
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SuperDeluxe + A.R.T. が贈るパフォーミングアートと映像の夕べ今宵は写真家で映像作家でもあるStefano Cagol from Italiy と世界でも著名なパフォーミングアーティストThe Kingpins from Australia を迎えてお送りします。
空間、このコンセプトは西洋都市基本構想に対して飛躍的に極めて矛盾している。しかしながら、まさにこの点において私は現実空間の分析に直面することに興味を引かれ、この膨大な雑踏の中に新たな空間に対す る概念を作り出すために、それを論議し空間に形を与えようとしているのである。Tokyospaceは、この東洋のダウンタウンにおける私の創造空間である。これは、単なるドキュメンテーションを超えた形而上リフレクシwの実験室、高技術ソ フトウェア・・・スライド、チップ、電子顕微鏡のようなものなのである。Tokyospaceの基本的な特徴の一つとして、動き、つまり物理的、精神的な旅、が挙げられる。私達の現実を展開、あるいは論議するために、特定の 瞬間にビデオと写真を通じて遭遇した現実の光景に注目し、焦点を当てている。従って、私の行動する場所は、自然/都会という次元での作り出された空間や建築物は、私の行動のしるしとなる。進化し孤立した人間やサイバーの存在は、あたかも微生物管理された無菌環境の中で行動しているかのようである。私の見る現実は、この特定の都市空間の様々な角度に向けられると同時に、個人と建築群の間にある密接な空間に向けられる。Stefano Cagol
http//www.tokyospace.com
http://www.stefanocagol.com
Tokyospace by Stefano Cagol stages mutual exchange between individual and shared space within a glocal dimension par excellence: the megalopolis of Tokyo. At a conceptual level the whole project brings back to the principle of Leibnitz' monads, i.e. a closed organism representing a point of view on
the universe and which, in virtue of this point of view, inevitably bounces again onto the outside. The monad, or better the artist's creative space, stands for intimacy, subjective dimension, but it becomes also permeability, constant reflex of a surrounding space.
In his recent artistic production, Stefano Cagol has become increasingly interested in the perception of space, both fictitious and concrete. His research is brought forth with video and photography which are mainly used because of their anti-documental qualities, their investigative and
evocative character. Approached visions as well as amplifications of the surrounding context become metaphor of the various modalities of space reception in the complex relationship world-I. At the same time, Stefano Cagol's work in progress is part of the long tradition which uses
photography as a filing process; the Tokyospace images become a sort of archive of our everyday life in which meaningless details set up elements of a bigger interest of wide sights. His video shots and pictures are thus the expression of a peculiar and highly subjective moment that invites us to think again about the whole system of a megalopolis in terms of human fruition, therefore never the same and endlessly undergoing visual and emotional mutations.
by Letizia Ragaglia (Curator at Museion-Museum of Modern and Contemporary Art, Bolzano-Italy)
Stefano Cagol
http//www.tokyospace.com
http://www.stefanocagol.com
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