出演:
Che Chen (from New York) + 秋山徹次
向井千惠 + ノブナガケン
服部マサツグ + 池澤龍作
DJ: Evil Penguin
[テストトーンのホームページ](http://www.soundispatch.com/ttsnews/)
出演者情報:
##Che Chen (from New York) + 秋山徹次
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New YorkのサウンドアーティストChe Chenは、即興音楽のパイオニア向井千恵との西日本ツアーを駆け足で終えた後、即興ギタリストの秋山徹次とのセッションをTest Toneで披露する。弦楽器、管楽器、リード楽器、パーカッション、リールテープ、オシレーター、その他の楽器や小道具を使い、Cheの作品は知覚現象や世界の伝統音楽といったモチーフを探求する。ソロやコラボレーションの作品以外には、マルチインストルメンタリストのRobbie LeeとJozef Van Wissem’s HeresyのFree SpiritやTrue Primesでデュオとして活動し、シンガー/パーカッショニストのRolyn Huともデュオで演奏する。デュオやJozef van Wissem+Robbie Lee+CheによるJozefのリュート作品及びインプロヴィゼーションを演奏するトリオ「Heresy of the Free Spirit」、シンガー・パーカッショニストのRolyn Huとのデュオ「True Primes」などでも活動している。
自由主義者、ブルースマンで日本即興シーンの立役者でもある秋山徹次は多くの若いミュージシャンに影響を与え、海外でも注目を浴び、ギターという楽器の枠を広げてきた。明らかなミニマリズムで、秋山徹次は90年代後半から大友良英や中村としまると共に音響シーンで名を成してきた。近年では抽象的なブルース、ドローン、ヒプノティックなギターブギなどの色々なアプローチで音を探求している。
[Che Chen myspace](http://www.myspace.com/sunhopfat)
[秋山徹次: Improvised Music from Japan](http://www.japanimprov.com/takiyama/takiyamaj/index.html)
##向井千惠 + ノブナガケン
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向井千恵はこの25年間、国内外の自由即興シーンで精力的に活動してきた。70年代半ばに胡弓を始め、East Bionic Symphonia、Ché-SHIZU、Enkidu、dadunrなどの伝説的グループとの即興や曲がベースになったコラボまで、ソロ演奏から即興の個性とパワーで知名度を得た。最近10年間は、Perspective Emotion 国際マルチミディアアートフェスティバルやワークショップのキュレーターとして、大きな舞台で即興演奏を探索して来た。
コラボのパフォーマンスが多い向井は今回のTest Toneでパーカッショニスト/マルチインストルメンタリストのノブナガケンと共演する。様々なジャンルのバンド(Tetragrammaton、00、hisspiss) での活動以外にはコンテンポラリーダンサー/舞踏家、ビジュアルアーティスト、映像作家、華道家とのコラボレーションで活躍中。ミュージシャンとしてはスペイン、ドイツ、韓国、香港、中国でも演奏をした。
[向井千惠 Homepage](http://www.kilie.com/mukai)
[ノブナガケン myspace](http://www.myspace.com/nobunagaken)
##服部マサツグ + 池澤龍作
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ドラマー、ビブラホン奏者の服部は、正統派ジャズに理解を寄せながらも、新しい時代に相応する様々なジャンル (エレクトロアコースティックユニットRyusenkei Body、ジャズエレクトロニカユニットZycos、コンセプト的エレクトロニカ Aktion Directe) のプロジェクトに取りかかってきた。最近は、ミニマルなアプローチを取り、ソロ、コラボレーションにと活躍中。
今回はOncenth Trio, Denki SlimeやReal Blueで活躍する池澤龍作(Giev Rutang)と服部の共演が見られる。2人のダイナミックなミュージシャンの素晴らしい一面を垣間みることができるに違いない。
[服部マサツグ Blog](http://blog.livedoor.jp/drumless)
[池澤龍作 Homepage](http://two-moons.chicappa.jp/ryusaku)
##Evil Penguin
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About Test Tone….
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SuperDeluxeで毎月第2火曜日フリーチャージにて開催されているテストトーン。クラブミュージックを中心に、インプロ、ジャズ、民族音楽、ラウンジ、ロック、ジャンルを超えた様々なバンド、ライブミュージシャンが出演している人気イベント!またVJ、ダンサーなども頻繁に出演。映像と音楽、音楽とパフォーマンスなど、様々なコラボレーションも頻繁に行っており、クオリティの高いパフォーマンスを目の当たりにする事が出来る。
[キャル・ライアル × 鈴木康文 スペシャルインタビュー](http://sdlx.blogspot.com/2008/12/blog-post.html)
Featuring:
Che Chen (from New York) + Tetuzi Akiyama
Mukai Chie + Nobunaga Ken
Hattori Masatsugu + Ikezawa Ryusaku
DJ: Evil Penguin
[Test Tone Homepage](http://www.soundispatch.com/ttsnews/)
Artist information:
##Che Chen (from New York) + Tetuzi Akiyama
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Following a whirlwind tour of Western Japan with improvising pioneer Mukai Chie, New York sound artist Che Chen will be landing in Tokyo just in time to join forces with ramblin' guitar-man Tetuzi Akiyama on this special evening. Using stringed, wind, reed and percussion instruments, reel to reel tape machines, oscillators and other musical and "non-musical" objects, Che's work explores his interest in a range of perceptual phenomena and global folk music traditions. Aside from his solo work and collaborations, Che also plays in a duo with multi-instrumentalist Robbie Lee, in Jozef Van Wissem's Heresy of the Free Spirit, and in True Primes, his duo with singer/percussionist Rolyn Hu.
Part-iconoclast, part-bluesman, and one of the leading players in modern Japanese improvisation, Tetuzi Akiyama has taken his guitar far and wide, gaining a large international following while influencing countless younger musicians in the process. With a certain stark minimalism, Akiyama forged a name for himself in the onkyo scene in the late 1990s with the likes of Otomo Yoshihide and Toshimaru Nakamura. These days, he explores the full resonance of his instrument from a myriad of musical gateways, from primitavist leanings to drone and even some hypnotic guitar boogie.
[Che Chen myspace](http://www.myspace.com/sunhopfat)
[Tetuzi Akiyama: Improvised Music from Japan](http://www.japanimprov.com/takiyama/)
##Mukai Chie + Nobunaga Ken
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For the past 25 years, Chie Mukai has been an active force in the free improvisation scene both in Japan and around the world. Since taking up the kokyu (a traditional Japanese stringed instrument) in the mid-70s, Mukai has earned a reputation as a powerful and original voice on her instrument, from her captivating solo performances to her improvised and song-based work with a number of legendary groups (East Bionic Symphonia, Ché-SHIZU, Enkidu, dadunr). Over the past decade, she has been examining collective improvisation in a large-scale format as curator of the Perspective Emotion international multimedia art festival and workshop.
In the collaborative spirit of her work, Mukai will be making an appearance at Test Tone accompanied by percussionist and multi-instrumentalist Nobunaga Ken. Aside from his wide range of music-based work with a number of bands (Tetragrammaton, 00, hisspiss, etc.), Nobunaga also collaborates with dancers in the contemporary and butoh styles, visual artists, 'ikebana' flower arrangers and filmmakers. His musical activity has taken him worldwide, previously touring in Spain, Germany, Korea, Hong Kong and China.
[Mukai Chie Homepage](http://www.kilie.com/mukai)
[Nobunaga Ken myspace](http://www.myspace.com/nobunagaken)
##Hattori Masatsugu + Ikezawa Ryusaku
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With a firm grasp of jazz tradition, drummer and vibraphonist Masatsugu Hattori took his percussion work straight into the new millennium with a range of projects, such as electroacoustic unit Ryusenkei Body, jazz-electronica unit Zycos, and conceptual electronica with Aktion Directe. These days he has taken a minimal musical approach while focusing on solo and collaborative work.
As such, he'll match his modus operandi to the mercurial drumming of Ryusaku Ikezawa (aka Giev Rutang), another multi-faceted musician who keeps his playing schedule jam-packed with a number of other improvising projects, such as Oncenth Trio, Denki Slime and Real Blue. Head-to-head, this twosome might just take their kits some otherwise inaccessible places.
[Hattori Masatsugu Blog](http://blog.livedoor.jp/drumless)
[Ikezawa Ryusaku Homepage](http://two-moons.chicappa.jp/ryusaku)
##Evil Penguin
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Master of disguises, Mexican top-hats, ambient rockabilly to minimal Hawaiian Kumulipo chants, the Evil Penguin poses the primordial question of evanescence against a backdrop of New Wave folk. Celebratory, subliminal, moment-to-moment. A Tasmanian treasure with a penchant for open spaces.
##About Test Tone
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A monthly experiment offering irregular art, music and performance in Tokyo.
The Test Tone series aims to offer a venue for diverse and challenging artists to bring their ideas to a larger community. As a free event open to the public, we hope to bypass the old economies in order to create new ones, while encouraging collaboration in all forms. A collage of media, sound and art in a space available to anyone off the street, the event is a bazaar of potential collisions, where passersby are treated to the unexpected.
For all of this, we found our home base at Super Deluxe, a unique space in Tokyo's midtown, providing a relaxed atmosphere within its modular interior. The event continues to be a celebration of off-kilter creativity in the city: from installation pieces to performance art and visual collaborations; from noise, electronica, ambient sounds and free rock to disorderly jazz and manipulated field recordings. To date, close to 500 artists have been a part of the event, together creating opportunities for unexpected improvisation, collaboration, and festival spirit.
[Cal Lyall and Yasufumi Suzuki Special Interview!! (JP only)](http://sdlx.blogspot.com/2008/12/blog-post.html)