Jolt Japanese Australian Sonic Festival

2012/09/21 金曜日

Jolt Japanese Australian Sonic FestivalJolt Japanese Australian Sonic Festival

Open: 19:00:00 | Start: 19:30 - 23:59

SuperDeluxe

カテゴリーはないようです

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出演順:
フィリップ・ブロフィー (AUS)
ダニエル・ブエス (SUI)
東野祥子 + BING aka カジワラトシオ (JPN)
アンプリファイド・エレファンツ (AUS) + 池澤龍作 (JPN)
ダリン・ヴァハーゲン (AUS)

DJ:
Evil Penguin
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3日間通し券のご案内:
3日間通し券: 前売 6500円 / 当日 (21日のみ) 7000円 (各日ドリンク別)
ご予約は件名を「JOLT JAPANESE AUSTRALIAN SONIC FESTIVAL通し券予約」とし、本文にお名前、人数、お電話番号を明記の上、[joltfes@super-deluxe.com](mailto:joltfes@super-deluxe.com) まで

Organized by: [Jolts Arts Inc.](http://www.joltarts.org) / [Test Tone](http://www.test-tone.com) / SuperDeluxe

##Philip Brophy
![/sdlx/120921-PHILIP-Brophy.jpg](/sdlx/120921-PHILIP-Brophy.jpg)
フィリップ・ブロフィー(ミュージシャン、作曲家、サウンドデザイナー、映像作家、作家)は70年代に“→↑→”(aka Tsk-Tsk-Tsk)のオリジナルメンバーとして活動、80年代には数々の実験短編映画での経験を経て93年に自らが監督したデビュー作『Body Melt』を製作。自身の映画のほぼすべて、また、数々の短編映画において作曲とサウンドデザインを提供している。映画音楽とサウンドデザインについての国際協議会「Cinesonic」の元ディレクターでもあり、そのカンファレンスでは3冊の書籍を編集。ブロフィーは現在も映画音楽と音楽に関わるレクチャーや文筆を続けており、特にホラー、B級カルト、日本のアニメなどを専門としている。また、著作『100 MODERN SOUNDTRACKS』は、ここ日本でも翻訳・出版がなされている(フィルムアート社)。近作に『100 ANIME』および『PRISCILLA』
[Philip Brophy Homepage](http://www.philipbrophy.com)

##Daniel Buess
![/sdlx/120921-Daniel-Buess.jpg](/sdlx/120921-Daniel-Buess.jpg)

スイスはバーゼル出身のドラマー/パーカッショニスト/エクスペリメンタル・ミュージシャン。これまでにアンサンブル・フェニックス・バーゼル、CORTEX 、アレックス・ブエスとの16-17 、ジェイムス・ハリックとのバガトロニックなど、数々のグループに参加。共演にアントワン・チェセックス、ズビグニエフ・カルコフスキー、フィル・ニブロック、フリオ・エストラーダ、ホン・チュルキ、ステファン・ヴィットヴァー、イアンク・ドゥミトレスク、Z’EVほか多数。ツアーにヨーロッパ、アジア、オーストラリア。ブエスはエクスペリメンタル・ミュージックの分野でもっとも認知を広げているフェスティヴァルに参加しているほか、アンダーグラウンドなスペースやオープン・スペース、インディペンデントなクラブなどで演奏。
彼自身のプロジェクトや演奏はより風変わりな会場で披露されることが多く、車の修理工場や廃墟となった駅などを会場にして、種々の先進的な素材や電子コンポーネントが用いられた自作パーカッション・デヴァイスを演奏している。
[Daniel Buess Homepage](http://www.danielbuess.com)

##東野祥子
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Dance Company <BABY-Q>主宰/振付家/ダンサー。さまざまなダンスの要素を綴じ合わせ、独特な世界観の身体表現を展開。ソロとしては灰野敬二、中原昌也、カジワラトシオなど、挑戦的な音楽家と幅広くコラボレートを行っている。クラブやライヴハウス、ギャラリーでは、どこにも属することのないアヴァンギャルドなダンスを展開する煙巻ヨーコとして活動。<BABY-Q Dance Lab>ではレッスンやイベントも開催。さらに「HE?XION!」名義にて洋服デザインや「HE?XION!TAPES」レーベルの運営及びCDリリースも行う。
これまでに「トヨタ コレオグラフィーアワード 2004」の「時代を担う振付家賞」、2005年「横浜ソロ×デュオ〈Competition〉」+群舞部門における「未来へ羽ばたく横浜賞」、2006年オンステージ新聞社より「新人振付家賞」など、数々の賞を受賞。
[BABY-Q Homepage](http://www.baby-q.org/en/)

##BING aka カジワラトシオ
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90年初頭よりNYのあらゆる地下音楽シーンに関わり、即興パフォーマンスからクラブDJまで、広範にわたる軌跡を残す東京在住のサウンドアーティスト。不可思議な歴史的録音への興味から蓄音機や磁気テープ・マシンを用い1990年初頭にニューヨークで演奏。その後クリスチャン・マークレー・トリオのメンバーとしてワールドツアーに参加。これまでにティム・バーンス、ぺーター・コヴァルド、シェリー・ハーシュ、マリーナ・ローゼンフェルド、ラリー7、マルガリーダ・ガルシア、イ・オッキョン等と共演。DJオリーヴと共に音楽イベント「Phonomena」をTonicで主催、総計200回以上のパフォーマンス・イベントを企画。同名のレーベルも運営し、ジョン・アップルトンやリュック・フェラーリの未発表音源等をリリース。
自身の音源は<Asphodel>、<Quakebasket>、<Antiopic>、<Analogue Society>などからリリースされている。
[BING Homepage](http://www.thegodsarecrazy.org)

東野祥子xBING VIDEO

##Amplified Elephants
![/sdlx/120921-AmplifiedElephants.jpg](/sdlx/120921-AmplifiedElephants.jpg)
このサウンドアート・アンサンブルは2006年、「Footscray Community Arts Centre」の知的障害者へ向けたアートライフ・プログラムにて発足。アート・ディレクターにジェイムス・ハリックを、そして後援に「The Click Clack Project Inc.」を迎え、生活から拡張されるサウンドの経験を志向し始められた。伝統楽器、ヴォーカル、シンセサイザー、環境音、マルチスピーカー・セット、フィードバック、フィールド・レコーディング、自作楽器などから成る。今回の日本公演でのメンバーには、ダニエル・ボンド、エステル・トゥッデンハム、ダニエル・マネリー、そしてプロデューサーにニッキ・ゼレラ。最近ではメルボルンの屋外会場、Federation Squareにて「THE HOWLING SOUND」の初演が行われている (2012)。

[Amplified Elephants Homepage](http://www.joltarts.org/amplified-elephants)

##池澤龍作
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独創的なドラムとパーカッションにより、その演奏を未知の領域にまで拡張するドラマー。古澤良治郎氏および洗足学園JAZZ科一期生として大坂昌彦氏に師事。その後バークリー音楽大学に編入。現在は数多くの即興音楽を中心とする表現活動と同時に、高橋保行(藤井郷子Orchestra、渋さ知らズ)主宰のOk.hp、スガダイロー率いるリアルブルー、岩見継吾のOncenth Trio(オンセントリオ)、マリンバ奏者 山田あずさとのデュオMoMoなどのユニットに参加。
2012年3月、自身初となるソロ・アルバム『池澤龍作 / IKEZAWA RYUSAKU 』をリリース。

[池澤龍作 Homepage](http://two-moons.chicappa.jp/ryusaku/index.html)

##Darrin Verhagen
![/sdlx/120921-Verhagen.jpg](/sdlx/120921-Verhagen.jpg)
主にコンテンポラリー・ダンス、演劇、インスタレーションへの作曲やサウンドデザインを行う。さまざまなスタイルを横断しながら20以上のアルバムをリリースし、国内外でオーディオ・ヴィジュアルのライヴを行っている。<Dorobo records>の創始者兼キュレーターでもあり、過去15年間にわたりオーストラリアのサウンドアートを紹介している。また、RMIT芸術大学サウンド学部の講師でもある。
ヴァハーゲンのリサーチは、映画のソニック・コード(進化生物学やニューロエステティック:神経美学とも言われる)や、スクリーンが基準となりがちなアウトプットからはみ出たサウンドデザインや作曲技法への探索にフォーカスされている。ソロや、いわゆる“コンテンポラリー”と呼称される作品では、音の極限がいかに心理へと影響を及ぼすかが模索されており、また、コンテンポラリー・ダンスや演劇のために提供される、より伝統的で“音楽的”とされる作品では、作曲とサウンドデザインの狭間に横たわるグレイ・エリアを提示している。
[Darrin Verhagen](http://www.darrinverhagen.com)

##Evil Penguin
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Featuring: Philip Brophy (AUS) Daniel Buess (SUI) Yoko Higashino + BING aka Toshio Kajiwara (JPN) Amplified Elephants (AUS) + ■ Ryusaku Ikezawa (JPN) Darrin Verhagen (AUS) DJ: Evil Penguin more... To reserve a 3 DAY PASS 3 DAY PASS: adv.6500円 / door (9/21) 7000円 (+ drink on each day) please send a mail with the subject header "JOLT JAPANESE AUSTRALIAN SONIC FESTIVAL PASS" to [joltfes@super-deluxe.com](mailto:joltfes@super-deluxe.com), including your name, phone number, and the number of passes you wish to reserve. Organized by: [Jolts Arts Inc.](http://www.joltarts.org) / [Test Tone](http://www.test-tone.com) / SuperDeluxe ##Philip Brophy ![/sdlx/120921-PHILIP-Brophy.jpg](/sdlx/120921-PHILIP-Brophy.jpg) A founding member of ‚"→↑→" (aka Tsk-Tsk-Tsk) in the 1970s, and after a series of experimental short features in the 1980s, Philip Brophy (musician, composer, sound designer, filmmaker, writer) made his feature directorial debut with Body Melt in 1993. He has acted as composer and sound designer on most of his films, and numerous other shorts. He was also director of the Cinesonic International Conference on Film Scores & Sound Design and has edited 3 books from the conference. Brophy continues to lecture and present on film sound and music internationally, specializing in horror, sex & exploitation, film sound & music and Japanese animation. He is widely published in all three areas, and his book 100 MODERN SOUNDTRACKS has been translated and published into Japanese. His most recent books are 100 ANIME and PRISCILLA. [Philip Brophy Homepage](http://www.philipbrophy.com) ##Daniel Buess ![/sdlx/120921-Daniel-Buess.jpg](/sdlx/120921-Daniel-Buess.jpg) Daniel Buess is a drummer, percussionist and experimental musician born in Basel, Switzerland. He is involved in a number of groups and ensembles the experimental field, such as Ensemble Phoenix Basel, CORTEX and 16-17 (with Alex Buess), Buggatronic (with James Hullick) and more. Buess‚Äô collaborations include artists such as Antoine Chessex, Zbigniew Karkowski, Phill Niblock, Julio Estrada, Chulki Hong, Stephan Wittwer, Iancu Dumitrescu, Z'EV and many others. Regularly touring through Europe, Asia and Australia, Daniel Buess has performed at the most highly recognized festivals for experimental music, as well as at numerous underground spaces, open spaces and independent venues. His own independent projects and performances ? which preferably take place at the more unusual spaces such as car workshops or abandoned train stations?often make extensive use of self-made percussion devices, built from a wide range of innovative materials and electronic components. [Daniel Buess Homepage](http://www.danielbuess.com) ##YOKO HIGASHINO ![/sdlx/120921-Higashino.jpg](/sdlx/120921-Higashino.jpg) oko Higashino (art director, choreographer, and dancer) develops body-based performances that combine various dance elements to present an intense and unique worldview. As a solo artist she collaborates with a diverse range of challenging musicians, such as Keiji Haino, Masaya Nakahara and Toshio Kajiwara, and often appears in clubs, live houses, or galleries as ‚ÄúKemumaki Yoko,‚Äù an unclassifiable avant-garde dancing body. She also holds dance classes and events at the BABY-Q Dance Lab. Higashino has won numerous awards including the Next Generation Choreographer prize, the Toyota Choreography Award 2004, Yokohama Prize for Brilliant Future in the group dancing category, Yokohama Solo√óDuo Competition 2005, and the 2006 best new choreographer prize from the On-Stage newspaper company. [BABY-Q Homepage](http://www.baby-q.org/en/) ##TOSHIO KAJIWARA ![/sdlx/120921-Kajiwara.jpg](/sdlx/120921-Kajiwara.jpg) Toshio Kajiwara (musician) is a sound performance artist currently based in Tokyo, after 20 years in New York City. His obsessive interest in archiving obscure historical recordings first extended itself to a series of performances using phonograph players and magnetic tape machines in the early 1990s in New York. Later, he emerged as a touring and recording member of the Christian Marclay Trio. He has collaborated extensively with Tim Barnes, Peter Kowald, Shelley Hirsch, Marina Rosenfeld, Barry Weisblat, Larry 7, Margalida Garcia, and Okkyung Lee, among others. For five years Kajiwara and DJ Olive curated the Phonomena improvisation series at Tonic and operated a record label of the same name. He has released recordings on various labels, including Asphodel, Quakebasket, Antiopic, and Analogue Society. [BING Homepage](http://www.thegodsarecrazy.org) YOKO HIGASHINOxTOSHIO KAJIWARA VIDEO ##Amplified Elephants ![/sdlx/120921-AmplifiedElephants.jpg](/sdlx/120921-AmplifiedElephants.jpg) This sound art ensemble arose in 2006 from the Footscray Community Arts Centre‚Äôs Artlife program for people with an intellectual disability. With James Hullick as artistic director, and supported by The Click Clack Project Inc.,the Amplified Elephants have strived to provide audiences with larger than life sonic experiences. The ensemble has worked with most means of making sound: traditional instruments, vocals, synthesizers, found sounds, multi-speaker setups, feedback, field recordings and custom-built sound machines. Ensemble members here in Japan include: Daniel Bond, Esther Tuddenham and Daniel Munnery with Nikki Zerella as their producer. Most recently the Elephants presented THE HOWLING SOUND (2012) at Melbourne‚Äôs premier outdoor performance space Federation Square. [Amplified Elephants Homepage](http://www.joltarts.org/amplified-elephants) ##RYUSAKU IKEZAWA ![/sdlx/120921-Ikezawa.jpg](/sdlx/120921-Ikezawa.jpg) Ryusaku Ikezawa (drums, objects, electric wire system) continues to take his inventive playing into uncharted territories, combining dynamism and polyrhythm for a mercurial versatility that is at times awe-inspiring. He plays in a wide-ranging number of bands (Oncenth Trio, OKHP, Suga Dairo's Real Blue, Hayashi Eiichi's GatosMeeting, Yamada Azusa's Momo) and his improvised work takes him into challenging collaborations at every turn. Following a series of releases with many of these groups over the years, he released a self-titled solo album in March 2012. [RYUSAKU IKEZAWA Homepage](http://two-moons.chicappa.jp/ryusaku/index.html) ##Darrin Verhagen ![/sdlx/120921-Verhagen.jpg](/sdlx/120921-Verhagen.jpg) Darrin Verhagen primarily composes music and sound designs for contemporary dance, theatre, and installation. He has released over 20 albums of material, traversing a range of styles, and performs his audiovisual live shows locally and internationally. He was the founder and curator of Dorobo records, showcasing Australian sound art for 15 years. Darrin teaches within the Sound department at the School of Art, RMIT. Darrin Verhagen‚Äôs research interests focus on the sonic codes of cinema (as informed by evolutionary biology and neuroaesthetics), as well as the exploration of score and sound design techniques outside of screen-based outcomes. Whilst his solo and musically ‚Äòcontemporary‚Äô work explores the psychological effects of sonic extremity, his more traditional ‚Äòmusical‚Äô material is reserved for contemporary dance and theatre where he often experiments in the grey areas between score and sound design. [Darrin Verhagen](http://www.darrinverhagen.com) ##Evil Penguin ![/sdlx/120214-evilpenguin-w-388.jpg](/sdlx/120214-evilpenguin-w-388.jpg)

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