ジョン・ダンカン ジャパン・ツアー2017 

2017/10/07 土曜日

John Duncan Japan Tour 2017ジョン・ダンカン ジャパン・ツアー2017 

Open: 19:00 | Start: 19:30

SuperDeluxe

前売/Advance: ¥0.00 | 当日/Door: ¥3500 学生2500円 要学生証 / student 2500円 with ID

ドリンク別/Plus drink

予約する/Reserve

出演:
ジョン・ダンカン × 石橋英子 × ジム・オルーク × ジョー・タリア

出演者詳細:

ジョン・ダンカン
ジョン・ダンカン(ボローニャ)は、70年代よりロサンジェルスで活動を始め、その後東京、アムステルダムと拠点を移し、現在はイタリアを拠点に活動している。70年代当時よりアメリカの西海岸で前衛的な活動をしていたサウンドアーティストの集団LAFMSのメンバーやアラン・カプロウなどのパフォーマンスを中心に活動していたヴィジュアル・アーティストとも交流を持つ。インスタレーション、短波ラジオ、自身のレーベルなど、様々な方法や媒体でサウンドを使った表現を追求し、多くのコラボレーション作品も発表している。Iggy Pop, Nina Simone, The Four Tops, などのカバーをJim O’Rourke, the NecksのChris Abrahams, Oren Ambarchi, Carl Michael von Housswolf, 石橋英子等と録音したアルバム「Bitter Earth」を2016年に発表。人間の声が持つ原始的な無限の可能性と魅力を十二分に伝えている。
http://www.johnduncan.org

ジム・オルーク
1969年シカゴ生まれ。1969年シカゴ生まれ。Derek Baileyの音楽と出会い、13才のジム少年はロンドンにBaileyを訪ねる。ギターの即興演奏に開眼し実験的要素の強い作品を発表、John Faheyの作品をプロデュースする一方でGastr Del SolやLoose Furなど地元シカゴのバンドやプロジェクトに参加。一方で、小杉武久と共に Merce Cunningham舞踏団の音楽を担当、Tony Conrad、Arnold Dreyblatt、Christian Wolffなどの作曲家との仕事で現代音楽とポストロックの橋渡しをする。1998年超現代的アメリカーナの系譜から『Bad Timing』、1999年、フォークやミニマル音楽などをミックスしたソロ・アルバム『Eureka』を発表、大きく注目される。1999年から2005年にかけてSonic Youthのメンバー、音楽監督として活動し、広範な支持を得る。2004年には、Wilcoの『A Ghost Is Born』のプロデューサーとしてグラミー賞を受賞、現代アメリカ音楽シーンを代表するクリエーターとして高く評価され、ヨーロッパでも数々のアーティストをプロデュースする。また、日本文化への造詣が深く、近年は東京に活動拠点を置く。日本でのプロデュース・ワークとしては、くるり、カヒミ・カリィ、石橋英子など多数。坂田明、大友良英、山本精一、ボアダムスなどとの共同作業や、武満徹作品『コロナ東京リアリゼーション』(2006)など現代音楽に至る多彩な作品をリリースしている。映像作家とのコラボレーションとしてWerner Herzog、Olivier Assayas、青山真治、若松考二などの監督作品のサウンドトラックを担当。

石橋英子
茂原市出身の音楽家。いくつかのバンドで活動後、映画音楽の制作をきっかけとしてソロとしての作品を作り始める。その後、6枚のソロアルバムをリリース。各アルバムが音楽雑誌の年間ベストに選ばれるなど高い評価を受ける。ピアノをメインとしながらドラム、フルート、ヴィブラフォン等も演奏するマルチ・プレイヤー。シンガー・ソングライターでもあり、セッション・プレイヤー、プロデューサーと石橋英子の肩書きでジャンルやフィールドを超え、漂いながら活動中。近年は演劇、映画の音楽も多く手掛けている。ソロライブと共に、バンド「石橋英子withもう死んだ人たち(ジム・オルーク、須藤俊明、山本達久、波多野敦子)」としても活発にライブを行う。4th Album「imitation of life」、そして2014年リリースの最新作「car and freezer」は米インディレーベル「Drag City」から全世界発売。2016年春にMerzbowとのDUO作品を電子音楽レーベルEditions Megoからリリースした。
http://www.eikoishibashi.net/

ジョー・タリア
オーストラリア・メルボルン在住のドラマー/コンポーザー/プロデューサー/サウンドエンジニア。現在は日本拠点を置いている。もともとコンテンポラリージャズ/インプロビゼーション界のドラマーとして評価を得ていた彼は、Andrea Keller Quartet、Oren Ambarchiとのデュオなど数多くのプロジェクトに参加しているが、近年はそれと平行して、ソロやJames Rushfordとのデュオ、またNed Collette、Francis Plagne、Yuko Konoなどアウトサイダーシンガーソングライターのドラマーとして、幅広く活動している。スタジオエンジニアとしては、NAZORANAI(Oren Ambarchi・Stephen O’Malley・灰野敬二)、灰野敬二・Jim O’Rourke・Oren Ambarchiトリオ、Richard Pinhasなどのアルバムのミックスの他、オーストラリアを中心とした様々なミュージシャンのアルバムのプロデュース・録音・ミックス・マスタリングを手がけている。
http://www.joetalia.com

Live:
John Duncan x Eiko Ishibashi x Jim O’Rourke x Joe Talia

Artist information: 

John Duncan
JOHN DUNCAN has operated for decades at the cutting edge of performance, video, experimental music, installation, pirate radio and television. He has played a pivotal role in the development of performance art in Los Angeles, of experimental music as a member of LAFMS, of Japanese noise and pirate radio in Tokyo. Duncan’s work in experimental music continues to have a lasting influence as his art overall continues to be honed, refined, sharpened. Recent events include MANTRA, a multi-channel surround-sound concert for voice performed for sellout audiences at Immerson 7 (Montreal) as well as the Flussi Festival (Avellino) and Swedish Energies V (Brooklyn), RED SKY at Cabaret Voltaire (Zurich) and MAXII (Rome), TERRA AMARA with Coro Arcanto for Angelica (Bologna).His music and performance work has been presented at Fylkingen, Gallery Niklas Belenius, ZKM, MAK (Vienna), MOT (Tokyo), MACBA (Barcelona), Super Deluxe (Tokyo), CCA Kitakyushu, MOCA, KPFK, The Getty Center, and The Box (Los Angeles), L’Arsenic and LUFF (Lausanne), Raum, Netmage and Angelica (Bologna), Ars Electronica and the 2nd Gothenburg Biennial. BITTER EARTH (2016), THERE MUST BE A WAY ACROSS THIS RIVER (2010 with Michael Esposito), The NAZCA TRANSMISSIONS (2009), NINE SUGGESTIONS(2005 with Mika Vainio and Ilpo Väisänen), PHANTOM BROADCAST (2004), THE KEENING TOWERS (2003), FRESH (2002 with Zeitkratzer), PALACE of MIND (2001 with Giuliana Stefani), TAP INTERNAL (2000), THE CRACKLING (1996 with Max Springer) and RIOT (1984) are all considered by critics and composers alike to be benchmarks in the field of experimental sound and contemporary music.
John Duncan website

Jim O’Rourke
Born 1969 in Chicago. O’Rourke encountered the music of Derek Bailey as youngster and began visiting him in London at the age of 13. Eyes opened to the power of improvisational guitar, he released several of his own highly experimental works and has worked closely with John Fahey and Loren Mazzacane Connors. During his long association with the Chicago experimental and improv scene O’Rourke participated in several bands and projects including Gastr Del Sol and Loose Fur. His work with Takehisa Kosugi music director of the Merce Cunningham Dance Company as well as Tony Conrad, Arnold Dreyblatt, Christian Wolff and others built bridges between contemporary and popular music. O’Rourke’s release of landmark albums Bad Timing and Happy Days in 1997 and Eureka in 1999 garnered much attention. From 1999 to 2005 he was a member of Sonic Youth, playing bass, guitar and synthesizer as well as recording and mixing the band. In 2004 he won a Grammy Award for his production of Wilco’s A Ghost is Born. O’Rourke has also earned a loyal following for his participation in numerous albums by various artists around the world. He has a deep knowledge of Japanese culture and currently lives in Tokyo. Some of his many production credits in Japan include Quruli, Kahimi Karie, and Eiko Ishibashi. He also continues to be a consummate collaborator, working with Akira Sakata, Merzbow, Yoshihide Otomo, Seiichi Yamamoto, Boredoms and others. His recordings of Toru Takemitsu’s Corona for pianists Tokyo Realization was awarded the Agency for Cultural Affairs Arts Festival Award for Excellence in 2006. He has also scored films by Werner Herzog, Olivier Assayas, Shinji Aoyama, Koji Wakamatsu and others. His own short films have been part of the 2004 and 2006 Whitney Biennial and the 2005 Rotterdam Film Festival. O’Rourke is a diverse and powerful artist. Always searching, his borderless activity goes beyond the common labels Alternative, Post-rock, Experimental-pop, Film music, Free music, Jazz, Americana, Contemporary music and continues to defly classification. 

Eiko Ishibashi
Eiko Ishibashi is a session musician, producer, and singer song writer who is based in Japan. Though mainly playing the piano, she is a multi-instrumentalist who is also able to play the drums, flute, and vibraphone. In recent years, she has been performing over 100 shows annually, sharing the stage with many artists such as Jim O’Rourke, Keiji Haino, Akira Sakata, Charlemagne Palestine, Seiichi Yamamoto, Gasper Claus, Oren Ambarchi, Glenn Kotche, Darling Gray and Merzbow. She has also recently had 2 European tours and has performed in the Fuji Rock Festival. Eiko Ishibashi started her musical career as a drummer, performing in several bands. She started playing the piano a few years back, when she began to score music for films and work as a solo musician. Since then, she has released 2 solo albums and the album “slip beneath the distant tree” under the name of Eiko Ishibashi + Tatsuya Yoshida. Her 2nd album “drifting devil” which featured artist such as Seiichi Yamamoto, had created buzz being critically appraised by both critics and fellow musicians, and was selected for the years best album list in Japanese magazines.
Eiko Ishibashi Homepage

Joe Talia
Joe Talia is an Australian drummer, composer and record producer/engineer based in Tokyo. He first established his reputation as a drummer in contemporary jazz and improvised music fields in which he is now active as a member of the ARIA award winning Andrea Keller Quartet and in numerous collaborative projects, including a long-term duo with Oren Ambarchi. In the last few years a great deal of his work as a drummer has taken place alongside outsider singer-songwriters (such as Ned Collette, Yuko Kono and Francis Plagne), in groups which synthesize his adventurous, exploratory drumming with the demands of song form. His longstanding musical partnership with Ned Collette has resulted in four records, on which Talia acts as both drummer and producer/engineer, most recently Networking in Purgatory (Bronze Rat 2013). In addition to the collaborations above he has performed, recorded and toured with Jim O’Rourke, Anthony Pateras, Richard Pinhas, John Duncan, Brous, Mary Halvorson, The Australian Art Orchestra, Thembi Soddell, Anthea Caddy, Sean Baxter, Robbie Avenaim, David Shea, Marco Fusinato, Rand and Holland, Adam Simmons, Magic Mountain Band, among others.
Joe Talia website

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