2017/12/23 土曜日

Tokyo Noise Theater Tokyo Noise Theater Ⅱ

Open: 19:00 | Start: 20:00 - 23:15

SuperDeluxe

前売/Advance: ¥0.00 | 当日/Door: ¥3,300

ドリンク別/Plus drink

予約する/Reserve

時代を超え様々な音楽が交差する現代で、斬新かつ可能性を秘めたコラボレーションがスーパー・デラックスで実現する。好奇心を刺激する音と極上のヴィジュアルを共に体験する今回の「Tokyo Noise Theater」 では、2017年を締めくくるに相応しいラインナップが集う。日本を代表するサキソフォン奏者「清水靖晃」と現在のコンピューターミュージックの先駆者「Carl Stone」による伝説的な共演が披露される。特異な才能を持つ「Hair Stylistics」と近年国内外で目まぐるしい活躍を見せる「食品まつり」の初共演、毎回予測不能な「Party Killers!」に、そして中山晃子によるヴィジュアルパフォーマンス「Alive Painting」という表現の融合で、新たな体験へ誘う。(flyerphoto by 中山晃子)

出演:
清水靖晃 × Carl Stone

食中毒センター (Hair Stylistics × 食品まつり aka Foodman)

Party Killers! (原田仁 + スッパマイクロパンチョップ + Shogo Haraguchi)

Alive Painting:
中山晃子

DJ:
Akey
Dj healthy

出演者詳細:

清水靖晃
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作曲家、サキソフォン奏者、総合的な音楽制作者として様々な領域で活動を展開。これまでに約40枚のアルバムを発表。取り分け、1980年代にリリースした『案山子』やバンド「マライア」最後の作品『うたかたの日々』はニュー・ウェーヴ、ダブ、エクスペリメンタル・ロックに通じる早すぎる傑作ともいわれ、鮮烈な印象を残した。近年再評価著しく、復刻発売が続き、清水が残した音楽に共鳴する若い世代が欧米を中心に拡大している。90年代後半、J.S.バッハ「無伴奏チェロ組曲」をテナーサキソフォンのために編曲し演奏、録音する世界初の試みに着手。この試みの一環として、地下採石場や美術館など特異な空間に着目した録音やパフォーマンスを行っている。2006年、プロジェクト「サキソフォネッツ」に4人のサキソフォン奏者を迎え入れ、5音音階を基にした『ペンタトニカ』(07)をリリース。その後、5本のサキソフォンと4本のコントラバスという独創的編成で編曲したバッハ「ゴルトベルク変奏曲」を発表、新たな立体的空間表現を魅せた。自作品のみならず、様々なアーティストへの楽曲提供やプロデュースを手掛ける一方、映像作品の音楽制作もでも知られる。2013年度のアカデミー賞にノミネートした米国ドキュメンタリー映画『キューティー&ボクサー』をはじめ、NHKドラマ『夏目漱石の妻』(16)、『みをつくし料理帖』(17) など多数
[清水靖晃](http://www.yasuaki-shimizu.com/jp/index.html)

Carl Stone
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現在のコンピューターミュージックの先駆者の一人であり、ヴィレッジボイス誌は『サンプリングの王者』『現在のアメリカで最も優れた作曲家の一人』と賞賛している。彼は1986年からライブパフォーマンスでコンピューターを使用している。ストーンはロサンジェルスで生まれ、現在はサンフランシスコと日本を拠点に活躍している。カリフォルニア芸術大学で、Morton Subotnick, James Tenneyに師事し、1972年から電子アコースティック音楽の作曲を始めたが、この分野は殆ど彼の独壇場である。その作品は、 アメリカ・カナダ・ヨーロッパ・アジア・オーストラリア・南米・北東アフリカなどで演奏されており、演奏活動の他に作曲やコンサートツアーも行い、日本の中京大学情報理工学部情報メディア工学科の教授でもある。
http://www.rlsto.net/Nooz/

Hair Stylistics
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音楽、映画、文学、イラストの世界で特異な才能を発揮しつづける中原昌也の音楽ユニット。90年代より「暴力温泉芸者=Violent Onsen Geisha」名義でミュージシャンとして活動。アメリカのインディレーベルからアルバムをリリースし、海外公演も重ねるなど高く評価される。1997年からユニット名を「Hair Stylistics」に変更。並行して映画評論も手がけ、処女著作は現在も語り継がれる衝撃の書。以後も『エーガ界に捧ぐ』『シネコン』など映画 に関する著書多数。1998年には初の短篇小説集『マリ&フィフィの虐殺ソングブック』を発表。2001年『あらゆる場所に花束が……』で三島由紀夫賞、 2006年『名もなき孤児たちの墓』で野間文芸新人賞、2008年『中原昌也の 作業日誌2004→2007』でBunkamuraドゥマゴ文学賞受賞と、小説の分野でも才能を発揮するものの、一貫して書きたくて書いているのではないという後ろ向きな態度を崩さない。イラストやコラージュなどブラック&クールな画業にもファンが多く、絵本も刊行した。(Photo by Hideto Maezawa)

食品まつり aka Foodman
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名古屋出身、横浜在中の電子音楽家。2012年にNYの〈Orange Milk〉よりリリースしたデビュー作『Shokuhin』を皮切りに、Diplo率いる〈Good Enuff〉を含む、国内外の様々なレーベルからリリースを重ね、2016年の『Ez Minzoku』は、海外はPitchforkのエクスペリメンタル部門、FACT Magazine, Tiny Mix Tapesなどの年間ベスト、国内ではMusic Magazineのダンス部門の年間ベストにも選出され、その年に行われたワールド・ツアーではUnsound、Boiler Room、Low End Theoryに出演。自身のルーツである沖縄を背景に、シカゴ・フットワークからのインスパイアとポスト・インターネット以降のハイブリッドな感覚から浮かび上がる特異のサウンドはニューエイジやアンビエントとひも付きながら様々な作品を制作している。

Party Killers!
(原田仁、スッパマイクロパンチョップ、Shogo Haraguchi)
原田仁
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1990年代中頃より宗修司とのBAZOOKA JOE、勝井祐二のKICKSなどで活動を開始。 数々のセッションや海外ツアーを経験、吉田達也率いる高円寺百景では長年に渡りギタリストを務める。1990年代後期ROVO結成。三度に渡るワールドツアーを敢行。八枚のアルバム、数枚に及ぶライブアルバム、DVDをリリース。2004年よりディジュリドゥプレイヤーとしてアメリカソロツアーを開始。2013年からはHearts&Minds名義でボイスを中心としたソロ活動を展開。2014年doubtmusicからソロアルバムをリリース。現在に至る。

スッパマイクロパンチョップ
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1998年以後竹村延和のレーベルChildiscから7枚の電子音楽アルバムを発表。2013年からレコード水越代表。DJ、作曲、歌、ドラム、プロデュース、デザイン、イラスト、ヌードモデル等。

Shogo Haraguchi
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バンドGaiamamooのbassist、フレットレスベースにペダルエフェクターを多用した独自の奏法を探求。2000年代をアメリカやドイツで過ごし、その土地の様々な音楽に触れ自身の表現に深く影響を受ける。セッションやバンドサポートを経て2009年より東京に活動拠点を移し、2012年よりMehata Sentimental Legendとの実験即興ユニットGaiamamooを結成。スペインツアー、NYツアー、ギャラリー/ラジオ/ローカルフェスなどで国内外でライブ活動を行う。2015年六本木SDLXにて行われたSound Live Tokyo ”東京都初耳区”に選出。 2016年NYツアーのライブセットがRidgewood Radioでオンエア。Festes Majors Alternatives de Vallcarca (Barcelona, Spain, 2016) 、Festival GIGANOISE 2 (Tokyo, Japan, 2016)、Ende Tymes 7 Festival (NY, USA, 2017)。不定期開催のバトルセッションイベント”天下一Buzz音会”のホスト/キュレーターを務める。

中山晃子
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画家。液体から固体までさまざまな材料を相互に反応させて絵を描く「Alive Painting」というパフォーマンスを行う。科学的、物理的な法則に基づくあらゆる現象や、現れる色彩を、生物や関係性のメタファーとして作品の中に生き生きと描く。ソロでは音を「透明な図像」として扱い、絵を描くことによって空間や感情に触れる。近年では TEDxHaneda、Audiovisual Media festival 2015 (台湾) 、Ars Electronica Fes 2016 (オーストリア)にも出演。

Akey
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既存の概念にとらわれないスタイルを軸に、industrial・experimental・noise・droneといった前衛的な音楽とダンスミュージックの狭間を独自にコラージュを施し、空間的に表現するアプローチから2013年よりdj活動をスタート。現在はよりジャンルレスに自由なプレイスタイルで、 その度違った表情を見せる。2015年野外パーティruralやoff-tone、コンピューターミュージック特集DOMMUNEに出演など、多方面でマイペースに活動。その一方で、過去にはオーガナイズにも携わり、灰野敬二, kyoka, ryo murakamiを招いたパーティ、又、海外からは[opal tapes label]よりnaka nakaと言ったアーティストのオファーを行なった。

Dj healthy
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Live:
Yasuaki Shimizu × Carl Stone

Hair Stylistics × Foodman

Party Killers! (Jin Harada + Suppa Micro Pamchopp + Shogo Haraguchi)

Alive Painting:
Akiko Nakayama

DJ:
Akey
Dj healthy

Artist information:

Yasuaki Shimizu
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Yasuaki Shimizu is a maverick saxophonist, composer and producer whose 40-year career spans an impossibly broad range of genres. He is recognized for his crossover albums, film soundtrack work and a host of high profile live commissions, installations and collaborations with the likes of Ryuichi Sakamoto, Van Dyke Parks, DJ Tei Towa, Manu Dibango, David Cunningham, Carl Stone and Elvin Jones. His peerless back catalogue has finally reached a wider audience following the 2015 reissue of his band Mariah’s classic 1983 record Utakata no Hibi (on Palto Flats), a masterful hybrid of Japanese folk and pop idioms filtered via a honed electronic/disco production aesthetic that makes it sound fresher than ever today. 2017 saw two further reissues: Originally released in 1982, Shimizu’s cult album Kakashi (reissued by Palto Flats) playfully weaves together joyous vocals, minimal dub and music concrete. Meanwhile Music for Commercials (1987) released from Crammed Discs showcases his crystalline electronic production style across 20+ impeccable miniatures. In the mid-90s, his passion for the music of J.S. Bach surfaced in two groundbreaking recordings of the entire Cello Suites – the first-ever tenor saxophone interpretations of these pieces. Since 1983 Shimizu has also recorded as Yasuaki Shimizu & Saxophonettes, though for a long time the name stood only for his solo project. In 2006 he re-launched the Saxophonettes as a saxophone quintet. Following the release of Pentatonica (2007), an album of original and traditional pentatonic tunes, Shimizu returned his focus to Bach, releasing his arrangement for five saxophones and four contrabasses of the Goldberg Variations in 2015. Shimizu’s approach to music goes beyond composition and performance. He views physical space as an extension of his instrument, and often makes use of unique acoustic environments in which to record and play.
Yasuaki Shimizu official site

Carl Stone
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Carl Stone is one of the pioneers of live computer music, and has been hailed by the Village Voice as “the king of sampling.” and “one of the best composers living in (the USA) today.” He has used computers in live performance since 1986. Stone was born in Los Angeles and now divides his time between Los Angeles and Japan. He studied composition at the California Institute of the Arts with Morton Subotnick and James Tenney and has composed electro-acoustic music almost exclusively since 1972. His works have been performed in the U.S., Canada, Europe, Asia, Australia, South America and the Near East. In addition to his schedule of performance, composition and touring, he is on the faculty of the Department of Media Engineering at Chukyo University in Japan. A winner of numerous awards for his compositions, including the Freeman Award for the work Hop Ken, Carl Stone is also the recipient of grants from the National Endowment for the Arts, the Rockefeller Foundation and the Foundation for Performance Arts. In 1984 he was commissioned to compose a new work premiered as part of the Olympic Arts Festival in Los Angeles. His music was selected by the dancer/choreographer Bill T. Jones for the production 1-2-3. in that same year. In 1989 he resided for 6 months in Japan under a grant from the Asian Cultural Council and in that same year, The Museum of Contemporary Art, Los Angeles commissioned a new work, Thonburi as part of the radio series “Territory of Art”. In 1990 he was commissioned to create music for a 60-minute program for ZDF Television in West Germany entitled Made in Hollywood. In 1991 he received separate commissions from Michiko Akao (She Gol Jib, for traditional Japanese flute and electronics), Sumire Yoshihara (for percussionist and electronics) and Sony PCL (Recurring Cosmos, for High Definition video and electronics), which was awarded special honors at the International Electric Cinema Festival in Switzerland in 1991. In 1993, he was commissioned by the Paul Dresher Ensemble to create a new work, Ruen Pair, with funds from the Meet the Composer/Reader’s Digest Commissioning Program. In 1994 he was commissioned by the Strings Plus Festival, Kobe to create Mae Ploy, for string quartet and electronics. In that same year he also created Banh Mi So, for ondes martenot and piano, at the request of Takashi Harada and Aki Takahashi. In 1995, he was commissioned by NTT/Japan to create a new work for the internet , Yam Vun Sen, as part of IC95. In 1996, with support from the Rockefeller Foundation, he created music for The Noh Project, a collaboration with choreographer June Watanabe and Noh master Anshin Uchida. In 1997 he was commissioned by Bay Area Pianists and Cal Performances to create a new work, Sa Rit Gol, for disklavier and pianist, as part of the Henry Cowell Centennial Celebration at UC Berkeley. Other festival performances in 1997 included Other Minds (San Francisco) and TonArt (Bern). In 1999 he was invited as Scholar-in-Residence at the Rockefeller Foundation Bellagio Study and Conference Center. In 2001 he served as Artist-in-Residence at the International Academy of Media Arts and Sciences (IAMAS) in Japan, and in that same year he joined the faculty of Chukyo University’s School of Cognitive and Computer Sciences.In 20011 he was named an Artist Fellow by the Civitella Ranieri Foundation in Italy. Recordings of Carl Stone’s music has been released on New Albion, CBS Sony, Toshiba-EMI, EAM Discs, Wizard Records, Trigram, t:me recordings, New Tone/Robi Droli, Unseen World and various other labels. Carl Stone’s music has been used by numerous theater directors and choreographers including Hiroshi Koike, Akira Kasai, Bill T. Jones, Setsuko Yamada, Ping Chong, June Watanabe, Kuniko Kisanuki, Rudy Perez, Hae Kyung Lee, and Blondell Cummings. Musical collaborations include those with Akaihirume, Michiko Akao, Pearl Alexander, Samm Bennett, Sarah Cahill, Gianni Gebbia, Mineko Grimmer, Haco, Alfred Harth, Madoka Kono, Gil Kuno, Min Xiao-Fen, Otomo Yoshihide, Kazue Sawai, Elliot Sharp, Yasuaki Shimizu, Stelarc, Aki Takahashi, Yuji Takahashi, Tosha Meisho, Kazuhisa Uchihashi, Wu Na, Wu Wei, Michiyo Yagi, Miki Yui and z’ev. Carl Stone served as President of the American Music Center from 1992-95. He was the Director of Meet the Composer/California from 1981-1997, and Music Director of KPFK-fm in Los Angeles from 1978-1981. He often hosts a weekly program on KPFA-fm in the Bay Area USA. Other activities have included serving as a regular columnist for Sound & Recording Magazine in Japan, serving as web editor for Other Minds, a world wide web site devoted to New Music, and for the official web site of the John Cage Trust.
Carl Stone official site

Hair Stylistics
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Hair Stylistics also known by his stage names Violent Onsen Geisha, is a Japanese musician, writer and actor. He was described by Allmusic as “one of those musical entities that defy categorization. He co-starred in Shinji Aoyama’s 2005 film My God, My God, Why Hast Thou Forsaken Me with Tadanobu Asano. (Photo by Hideto Maezawa)

Foodman
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His debut work ‘Shokuhin’ was released from NY’s ‘Orange Milk’ in 2012. After that, he’s been releasing on several labels both domestic and foreign including Dipole’s ‘Good Enuff’. Especially ‘Ez Minzoku’ in 2016 got year’s best of Experimental field of Pitchfork, FACT Magazine and Tiny Mix Tapes. And He played at Unsound, Boiler Room and Low End Theory. He produced his own original tracks through the hybrid sense of his background of Okinawa, inspiring from Chicago footwork and later post internet.

Party Killers!
(Jin Harada + Suppa Micro Pamchopp + Shogo Haraguchi)
Jin Harada
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Since the mid-1990s, Jin started activities with BAZOOKA JOE with SO SHUJI, and KICKS with Yuji Katsui. Experience in numerous sessions and overseas tours. He has been a guitarist for many years on the Koenji Hyakkei led by Tatsuya Yoshida. Formed ROVO in the late 1990s. The band has taken three world tours and eight albums, several pieces of live album and DVD released so far. He also has started the US tour as a solo didjeridu player since 2004, then from 2013 he developed solo activities centered on voice in the name of Hearts & Minds. Released his solo album from doubtmusic in 2014.
Jin Harada official site

Suppa Micro Pamchopp
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Since 1998, he has released seven electronics music albums from Label Childisc of Nobukazu Takemura. From 2013, he is a representative of Record Mizukoshi. DJ, composer, song, drum, producer, design, illustration, nude model etc…
Suppa Micro Pamchopp
レコード水越

Shogo Haraguchi
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A noise bassist. Live and recording activities based in Germany from the middle of 2000s. After that, moved to base in Tokyo and formed the experimental improvisation unit Gaiamamoo with Hiroshi Mehata in 2012. Tour the countries abroad such as Spain and US. In 2017, the band appeared in Noise / Experimental Liberation Festival Ende Tymes 7 in NY. He is also a host and curator of sounds battle session event “Buzz On Kai” in Tokyo.
Gaiamamoo official site
Buzz音会

Akiko Nakayama
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Visual artist Akiko Nakayama creates installations, live performance and photographic works dealing with energy cycles, movement and colors. Employing a wide range of techniques, her unique approach to live painting results in melting landscapes, kaleidoscopic patterns and surreal and saturated vistas. Working in collaboration with some of Japan’s most distinctive improvising artists, including Keiji Haino, Akira Sakata and Hiromichi Sakamoto, she pursues what she titles ‘alive painting’, in which she aims to find the ‘existence of life’ in the act of creating out of nothingness.
Akiko Nakayama official site

Akey
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SoundCloud

Dj healthy
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  • 2018/11/30 金曜日

    Rats On Rafts Go Go Deluxe!

    Open: 19:00 | Start: 19:30

    [LIVE] ■ Rats On Rafts ■ Green Flames ■ & more!「今まで数多くのライヴを観たけど、彼らのショーはこれまでで体感したことがないくらい最高だよ!」ポール・トムソン(フランツ・フェルディナンド)
    “The best act I’ve ever seen at a festival” -Paul Thomson, Franz Ferdinand
    TICKETS ON SALE【11/1】前売/Advance ¥3,500 当日/Door ¥4,000 (ドリンク別/plus drink)

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