余韻 II

2009/06/06 土曜日

RESONANCE 2余韻 II

Open: 19:00:00 | Start: 20:00 - 23:59

SuperDeluxe

カテゴリーはないようです

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渡辺薫の余韻 II:「こだま語り」

Featuring タマンゴ + 松田美緒、中谷達也、石塚由有、D.H. ローゼン / Opening and closing DJ: Skinny Pants
元鼓童メンバー渡辺薫の演出による"Resonance"「余韻」。2007年第一弾が大好評を博し、2009年ふたたび関東と関西での3回公演が決定!オリジナルキャストのタマンゴ、松田美緒、D.H. ローゼンに、多彩なニューメンバーを加えお贈りする、前回を超える大騒ぎにご期待ください!
お客様にお願い:フラッシュ付きのカメラをぜひご持参ください!

出演アーティスト情報:

渡辺薫 (笛/フルート)

アメリカ合衆国ミズーリ州生まれ。マンハッタン・スクール・オブ・ミュージックにて正統派クラシックおよびジャズのフルート奏法を学び、ジェイソン・モラン、ステ
フォン・ハリスらと共に音楽活動を重ねた後、日本へ渡り根本から異なる音楽経験を積んだ。約12年間にわたり、和太鼓グループ「鼓童」のメン バーとして研鑽を重ね
ると同時に、坂東玉三郎をはじめ日本の伝統的および現代芸術界のさまざまな芸能家、アーティストから学び共演する機会をもった。また、佐渡で20年以上に渡り開催されてきた国際芸術祭「アース・セレブレーション」の演出家をつとめ、ザキール・フセイン、ジョバンニ・イダルゴ、カルロス・ヌニェス、山田 悠介など豪華なゲストと
一緒に舞台をつくりあげた。2006年に鼓童を離れ、現在はNYを拠点に日本の笛、太鼓やフルートの演奏、講師をつとめる。また、渡辺薫太鼓センターを主宰し、動きの基
礎、唄などもふくめた太鼓の基本を教えている。最近では、マンハッタンのイベントスペースで「Naka Naka」という音楽・パフォーマンスシリーズをコーディネートし、伝統的なものからコンテンポラリーのものまで多様な日本の音やアートを紹介している。
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タマンゴ (タップダンス・ヴォーカル)

仏領ギアナ出身、20代前半にパリに移りタップダンスを始める。現在はニューヨーク在住。タマンゴの革命的なタップは、切れ味よく、神々しいほどの流れのある音楽にも変化する。ジャズタップとアフロ・カリビアンダンスを、独特の様式に混ぜ合わせた彼のスタイルは、他の誰にも表現できないものである。
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松田美緒 (ヴォーカル)

ファド、ブラジル、アフリカ、東欧、日本、様々なジャンルの歌を世界各地で吸収し、自在に伝える歌手。2005年、ポルトガルからブラジルへと続く大西洋の海の情感をつづったCD「アトランティカ」でビクターからデビュー。以後、3枚のCDをブラジルで録音、リリース。08年は日系移民100周年記念アルバム「ルアール」をリリースし、ブラジルでコンサートも行う。ブラジルでジョナサン・ノシター監督の映画に出演するなど多方面で活躍。多国籍で幅広いジャンルのアーティストと共演し、その声には彼女が旅した様々な土地の情感と祈りが宿っている。
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中谷達也 (パーカッション)

アメリカ在住のコンテンポラリー・パーカッショニスト。ソロ演奏活動や世界各国のグループにてアメリカ大陸やヨーロッパ、日本各地にて演奏活動ならびにワークショップを行う。現在50タイトル以上のCDが発売されている。近年ペンシルベニア州の推奨アーティスト となる。
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石塚由有 (太鼓)

幼少の頃より父・望月左武郎(邦楽囃子方)/望月流家元・十一代目望月太左衛門(人間国宝・望月流宗家四代目望月朴清/故人)から長唄囃子の手ほどきを受ける。12歳の頃、父親が総指導者を務める「鳩山鼓韻の会」に入会。本格的に和太鼓を始める。18歳で東京のプロ太鼓団体「大江戸助六太鼓」に入門。約一年の門下生時代を経て、19歳より同団体のレギュラーメンバーとして活動を始める。国内コンサート・海外ツアー等の演奏活動に参加。持ち前の身体能力・リズムセンスを武器に、パワフルな演奏スタイルで舞台に華をそえる。また、在籍中は門下生の指導・高校の和太鼓部講師を務め、次世代の和太鼓奏者育成にも力をそそぐ。2001年より、和太鼓奏者とし
ての活動と同時に、西海岸系パンクバンド「jammed train」の結成にドラマーとして参加。主に都内各所のライブハウスを中心に活動し、インディーズでアルバム2枚、コンピレーション1枚をリリース。軽快かつ攻撃的なドラミングで、同バンドの音楽性を作る上での一役を担った。2002年より、邦楽器バンド「Shake CHA-z」の結成に、大江戸助六太鼓メンバー糸原昌史と和太鼓で参加。藤舎也生(笛)/山口ひろし(津軽三味線)と共に、従来の古典音楽に捕われない新しいスタイル・オリジナル楽曲を作り上げ、国内各地でコンサート活動を行う。同バンドでは、2004年にオリジナルアルバム「雷-ikazuchi-」(全11曲)をリリースした。2006年、糸原昌史と和太鼓ユニット「style II.com」を結成。コンピューターシーケンスと和太鼓の同期演奏という斬新
なスタイルでステージを展開し、好評を博す。2009年、「大江戸助六太鼓」より独立。和太鼓および和楽器の新しい可能性を追求すべく、ソロ奏者として活動を始める。ソロ活動第一弾として、須磨和声(エレキバイオリン)/榎本陽平(エレキピアノ)と和洋コラボユニット「strush」を結成。邦楽・洋楽という垣根をなくした新しいジャンルの音楽を展開する。また、小鼓・大鼓・締太鼓の邦楽囃子の三拍子+和太鼓という、邦楽打楽器のみの演奏による現代舞踊用の作曲活動も行っている。
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D.H. Rosen (舞台美術)

1990年に初来日、日本の伝統陶芸、焼きものに心を奪われる。90年代の大半を日本で過ごし、コピ ーライティングやデザインプロダクションに携わる一方で週末はろくろに向かう日々を送る。2000年アメリカに帰国、正式に陶芸美術の習熟を目指す。ハワイ大学マノア校芸術学部において3年余りを過ごし、技術を磨く。この間にハワイ州およびアメリカ本土で作品が展示され、生活拠点であったオアフ島で注目を集める。2004年、東京へ活動の拠点を移すと同時に器の制作を離れ、大規模なインスタレーション作品に取り組み始める。2007年3月、多摩美術大学大学院美術研究科修士課程修了後、同大学博士課程入学。現在は「21世紀における陶芸美術領域の再検討」というテーマで、美術理論・創作の両分野で研究を行っている。また2006年、アート集団
「輪派絵師団」の主要メンバーになって以来、国内だけでなく世界各地でパーフォーマンス、作品展示を行う。2005年より英字新聞「ジャパン・タイムス」の寄稿者も勤める。
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RESONANCE II: 'Echology'


Kaoru Watanabe presents
Featuring Tamango + Mio Matsuda, Tatsuya Nakatani, Yuu Ishizuka and D.H.
Rosen / Opening and closing sets by DJ Skinny Pants
In 2007, while still serving as the artistic director for the world renowned Japanese performing arts group KODO, fue/flute player Kaoru Watanabe called together a group of friends to form Resonance, a one-night multimedia celebration of sight and sound that astounded the audience. Now based in New York, Kaoru has reassembled much of the old cast and called upon some new friends to realize Resonance II: 'Echology' for a three-show tour of Japan. With the unparalled mastery of tap dancer Tamango, the angelic voice of Matsuda Mio, cutting-edge percussion by Tatsuya Nakatani, contemporary taiko beats by Yuu Ishizuka and a multimedia stage set by D.H. Rosen, 'Echology' promises to be an unrivaled music/dance/art experience.
Audience members are requested to bring a camera (with a flash) to the show!



Artists' information:

Kaoru Watanabe(Artistic Direction, Fue, Flute)


A conservatory-trained classical and jazz flute player (Mahattan School of Music) who has worked with such musicians as Jason Moran and Stefon Harris, Kaoru Watanabe's approach to music underwent fundamental change while living in Japan. Over the course of nearly a decade, Kaoru studied and performed with the acclaimed taiko ensemble KODO, as well as with various master practitioners of traditional and modern Japanese arts including the great Kabuki actor Tamasaburo Bando. Kaoru also served as artistic director for Kodo's international music festival "Earth Celebration," working with such
luminaries as Zakir Hussain, Giovanni Hildago and Carlos Nunez. Parting ways with Kodo in 2006, Kaoru currently resides in NY where he continues to perform and teach Japanese and western flute and the taiko. He recently established the Kaoru Watanabe Taiko Center where he teaches movement basics, singing, and other fundamentals crucial to the taiko expression. Kaoru's most recent project, 'Naka Naka,' puts him at the helm of a biweekly music, dance and art series in Manhattan that takes its cues from
traditional and contemporary Japanese culture.
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Tamango (tap dance, Vocals)


Following on the heels of its wildly successful 2001-2002 U.S. tour, Tamango's Urban Tap premiered the revolutionary "Full Cycle," a sold-out two-week run at New York's Joyce Theater, showcasing the group's one-of-a-kind sound and astonishing visual display. Within this mix, Tamango creates magical and timeless happenings inspired by the rhythmic cadences of the street's global sounds. Driven by an urban beat immediacy and fueled by improvisation, Tamango is a master of improvisational exchange and
spontaneously generated rhythms.
"Urban Tap finds comrades in any deep rhythmical recitation. You can almost
see the diorama of the world speed behind the band." -The Village Voice
"At the helm of this exciting arrangement is Tamango, a revolutionary tap artist who has been described as 'one of the great tap artists performing today,' a dancer of astonishing speed and lightness whose feet produce a rippling, richly complex cannonade of tap beats. He never ceases to suprise - don't miss him!" -The New York Times
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Mio Matsuda (Vocals)


Mio Matsuda began her singing career when she discovered fado, the magical traditional music of Portugal. Living in Lisbon and learning the culture, she developed fado as a form of her own self-expression. Over the past several years she has traveled the globe as a representative fado vocalist, and released three albums to great critical acclaim. While becoming an important figure in interpreting the music of Portuguese culture in Japan, Mio has collaborated with artists from all over the world, such as the legendary Yamandú Costa (Brazil) and the inspired Jadranka Stojakovic (Sarajevo). In August, 2007, she was invited to Kodo's 20th "Earth Celebration" to share the stage with Giovanni Hidalgo, Zakir Hussein, Yosuke Yamashita, Tamango and Kodo. Mio's unique singing style and sensibility reflects her colorful background and inspiring journeys.
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Tatsuya NakatanI (Percussion)


Tatsuya Nakatani is originally from Osaka, Japan. In 2006 he performed in 80 cities in 7 countries and collaborated with 163 artists worldwide. In the past 10 years he has released nearly 50 recordings on CD. He has created his own instrumentation, effectively inventing many instruments and extended techniques. He utilizes the dru mset, bowed gongs, cymbals, singing bowls, metal objects, bells, and various sticks and bows to create intense, organic music that defies category or genre. His music is based in improvised/ experimental music, jazz, free jazz, rock, and noise, yet retains the sense
of space and beauty found in traditional Japanese folk music. In addition to live solo and ensemble performances he works as a sound designer for film and television. He also teaches Master classes and Workshops at the University level. Nakatani is the head of H&H Production, an independent record label and recording studio based in Easton, Pennsylvania. He was selected as a performing artist for the Pennsylvania Performing Artist on Tour (PennPat) roster as well as a Bronx Arts Council Individual Artist grant.
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Yuu Ishizuka (Taico)


Son of the celebrated Noh percussionist Saburo Mochizuki, Yuu Ishizuka was practically preordained to become a giant in the taiko world. By the age of 12 he was performing on the stage with "Hatoyama Koin no Kai," a Japanese performing arts group directed by his father, and at 18 he joined the professional taiko ensemble "Oedo Sukeroku Daiko" with whom he performed all over the world. While continuing to refine his skills on the the Japanese drum, in 2001 Ishizuka joined the West-Coast style punk band "jammed train,"
performing at live houses across Japan and releasing two albums. The following year he became a member of the traditional Japanese music ensemble, "Shake CHA-z" together with fellow Oedo Sukeroku member Masashi Itohara, in which the two taiko players joined renowned fue player Yasho Tosha And shamisen wizard Hirokazu Yamaguchi to compose and perform unprecedented compositions using these ancient instruments. In 2006, Ishizuka and Itohara formed the taiko duo "style II.com", in which their unique blend of taiko and digitally sequenced music met with great accolades. In 2009, Ishizuka left Sukeroku Oedo Daiko to pursue further solo and collaborative projects including the newly formed "strush." Throughout his multifaceted career, Yuu Ishizuka continues to explore the limits of the ancient Japanese drum in a contemporary context.
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D.H. Rosen (Stage Art)


Born 1971 in Philadelphia, Daniel Harris Rosen first went to Japan in 1990 when he fell in love with clay and traditional Japanese pottery. Daniel would go on to spend most of the 90s in Japan doing writing and production work, but he always reserved the weekends for time behind the potter's wheel.
In 2000, he returned to the United States to formally study ceramic arts and spent over three years in the University of Hawaii at Manoa art department honing his craft. During that time, Daniel's work was exhibited at both state and national exhibitions in the United States, and he gained a local following on the island of Oahu where he lived.
In 2004 Daniel moved to Tokyo where he took a break from vessels and began doing large-scale installation work. In March of 2007 he graduated with a Master of Fine Arts from Tama Art University and was accepted into their doctorate program immediately after. His present research and studio work focus on reexamining the boundaries of ceramic arts in a 21st-century context. 2134rosenw400.jpg

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