QUIET OCTOBER

2012/10/11 木曜日

QUIET OCTOBERQUIET OCTOBER

Open: 19:00:00 | Start: 19:30 - 23:59

SuperDeluxe

カテゴリーはないようです

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LIVE:
Taylor Deupree
Marcus Fischer
minamo
sawako

主催:cubic music
協力:p*dis、安永哲郎事務室
企画・制作:[cubic music](http://cubicmusic.com/)
お問い合わせ:[info@cubicmusic.com](mailto:info@cubicmusic.com)

[12k 公式サイト](http://www.12k.com/)

☆ 10月10日会場にて翌日11日分のチケットを1枚2,000円で販売致します。

出演者詳細:
##Taylor Deupree
![/sdlx/121011-taylor.jpg](/sdlx/121011-taylor.jpg)
1971年生まれニューヨーク在住、サウンドアーティスト、グラフィックデザイ ナー、写真家。
1997年1月1日、デジタルミニマリズムと現代様式に焦点をあてた音楽レーベル 12Kを設立。2000年9月には協力者のリチャード・シャルティエと12kのサブレー ベルとして、コンセプチュアルかつウルトラミニマルな電子音響、そして音と静 寂とリスニングアートとの関係性を探究するレーベル、LINEを設立。2002年1月 には12k設立5周年としてデュプリーは新たに、世界各地のアーティストの作品を mp3ファイルで紹介するオンラインシリーズ、term.を開始するなどレーベル運営 からアーティスト活動まで多岐にわたりシーンを牽引している。
[Taylor Deupree – 12k information](http://www.12k.com/index.php/site/artists/taylor_deupree/)
##Marcus Fischer / マーカス・フィッシャー
![/sdlx/121011-marcus.jpg](/sdlx/121011-marcus.jpg)
オレゴン州ポートランド在住のミュージシャン/マルチメディアアーティスト。 LAのインディ音楽シーンから活動をスタートし、ワシントン州オリンピアへ拠点 をうつした後はドラマーとして様々なバンドで活動するとともに、テープループ やエレクトロニクスを用いた音の実験をはじめた。その後、ポートランドに引っ 越し、フィールドレコーディングやDIY楽器をアコースティックな楽器やビジュ アルアートとからめながら作品を制作するというスタイルに辿り着いた。
audio/visualイベントシリーズの「vision+hearing」や6chスピーカーサラウン ドシステムイベント「SIX」のキュレーション、Portland Institute for Contemporary Art、DubLab等でのパフォーマンスやプロジェクトにも関わってい る。12k以外からのリリースとしては、“Arctic/Antarctic” (Luxus-Arctica, 2010)がある。
[dust.unrecnow.com](http://dust.unrecnow.com/)
[Marcus Fischer P*dis Information](http://www.inpartmaint.com/shop/marcus-fischer-monocoastal/)

##minamo
1999年、杉本佳一と安永哲郎により結成。2001年に笹本奈美子と岩下裕一郎が加 入しカルテット編成になる。12K、Room40、Apestaartje、360°Recordsなどのレーベルからオリジナルアルバ ムを発表するほか、Quakebasket、Mr.Mutt、Esquiloなどから限定作品をリリー ス。東京を中心にライヴ活動を行う一方、アメリカ、ヨーロッパ、オーストラリ アなどでも海外ツアーも多数行っている。 2007年にはスウェーデンのトリオ Tapeとのコラボレーション作品を発表。 最新作は2012年、6枚目のフルアルバム 「Documental」(Room40)。
minamoの活動の他、杉本はFourColor、FilFla、Vegpherとしてソロ活動、劇判、 広告音楽等を制作。安永はHELLL、VOIMA、Cat Sandとして活動するほか国外アーティストの招聘、 美術展のキュレーションを行う「安永哲郎事務室」を主催。
[minamo myspace](http://www.myspace.com/minamosounds)

##sawako
名古屋出身、東京とニューヨークに6年ずつ在住後、ノマディックに活躍中の音響作家、メディアアーティスト。デジタル技術を用いながらオーガニックで瑞々しい世界感を紡ぐsawakoの作品は、これまで英国のWire誌や米国のNYArt誌などにとりあげられてきました。日常の小さな断片をきりとって、フィールドレコーディングと電子音が織りなす、様々な情景のうつろう懐かしくて少し切ない凛とした空気感を紡ぎます。2000年ごろからネット上をベースに活動をはじめ、親しみやすい穏やかな音景によって「microsound」「lawercase sound」とよばれていたジャンルの裾野を広げることに貢献する一方、その硬派でゆるぎない独特の世界感とテクノロジーに関する洞察力の深さは、世界中のコアなリスナーに根強く支持されつづけています。
これまでに、12k、and/OAR、Anticipate Recordingsから通算4枚のソロアルバムをリリース、 Taylor Deupree、Asuna、Andrew Deutsch、Kenneth Kirschner、杉本拓、中村としまる、HYPO、Daisuke Miyatani、青木隼人、hofli、Radiosonde、nobuko hori、Amephone、Ryan Francesconi、Jacob Kirkegaard、Kazuya Matsumotoなどとコラボレーションを行ってきました。
Sonarフェスティバル CosmoCaixaプラネタリウム(バルセロナ)、MUTEKフェスティバル (カナダ)、 Gladeフェスティバル(イギリス)、 Resonance FM(ロンドン)、Institute of Contemporary Art London (ロンドン)、トニック(ニューヨーク)、スターバックスサロン(NYC)、OFFFフェスティバル(リスボン)、Armory Show、World Financial Center、Warmup at P.S.1/MOMA(ニューヨーク)、バトファー (パリ)、 Kunstraum Walcheturm (チューリッヒ)、gift lab、VACANT、offsite、SOUP(東京)、アップルストア心斎橋(大阪)、m12 (ベルリン)、Corcoranギャラリー (Washington DC)、UCLA Hammer Museum (LA)、MACBA(バルセロナ)、Fiskeプラネタリウム(コロラド)、Interferenze (イタリア)など世界各地でサウンドやビジュアルのパフォーマンスを勢力的に展開。
また、音の領域だけにとどまらず、デジタルアーティストとして、映像、シグナルスケープ、サウンドスケープ、collaboration narrative、日常の中のささやかな物語などをテーマに活動、World Forum of Acoustic Ecologyやバークレー音楽院、Max/MSP/Jitterワークショップ(AD&A Gallery、大阪)Programmable Media II: Networked_Music(ペース大学、NYC)等のシンポジウムでアーティストトークも行っています。2009年には、フロリダのDolphin Research Centerでイルカの認知に関するサマーコースを受けるためJerome FoundationからGrantを獲得。幼少時に金春流能楽を8年、クラシックピアノを13年習い、慶応義塾大学環境情報学部卒業、New York University Interactive Telecommunication Programで修士号習得。
[sawako information](http://www.troncolon.com/e/?page_id=145)

LIVE: Taylor Deupree Marcus Fischer minamo sawako Organize: cubic music Support: p*dis, Tetsuro Yasunaga Office Planning: [cubic music](http://cubicmusic.com/) inquiry: [info@cubicmusic.com](mailto:info@cubicmusic.com) [12k Official Site](http://www.12k.com/) 10/11 tickets 2000Yen* (on Sale 10/10 SuperDeluxe only) Artist Information: ##Taylor Deupree ![/sdlx/121011-taylor.jpg](/sdlx/121011-taylor.jpg) Technology and imperfection. The raw and the processed. Curator and curated. Solo explorer and gregarious collaborator. The life and work of Taylor Deupree are less a study in contradictions than a portrait of the multidisciplinary artist in a still-young century. Deupree is an accomplished sound artist whose recordings, rich with abstract atmospherics, have appeared on numerous record labels, and well as in site-specific installations at such institutions as the ICC (Tokyo, Japan) and the Yamaguchi Center for Arts and Media (Yamaguchi, Japan). He started out, in the 1990s, making new noises that edged outward toward the fringes of techno, and in time he found his own path to follow. His music today emphasizes a hybrid of natural sounds and technological mediation. It's marked by a deep attention to stillness, to an almost desperate near-silence. His passion for the studio as a recording instrument is paramount in his work, but there is no hint of digital idolatry. If anything, his music shows a marked attention to the aesthetics of error, to the short circuits not only in technological systems but in human perception. And though there is an aura of insularity to Depuree's work, he is a prolific collaborator, having worked with the likes of Stephan Mathieu, Christopher Willits, Kenneth Kirschner, Eisi, Frank Bretschneider, Richard Chartier, Savvas Ysatis, and Tetsu Inoue. Deupree dedicates as much time to other people‚Äôs music as he does to his own. In 1997 he founded the record label 12k, which since then has released over 80 recordings by some of the most accomplished musicians and sound artists of our time, among them Alva Noto, Steve Roden, Ryuichi Sakamoto, and Steven Vitiello. Many share with Deupree an interest in stark minimalism, but the label has also found room for, located a common ground with, the acoustic avant-garage, the instrumental derivations of post-rock, and the synthetic extremes of techno. And collectively, the cover jackets to the 12k album releases have served as an ongoing exhibit of Deupree's photography, its lofy aesthetic, with an emphasis on damage and wear and antiquated tech, closely paralleling his music. (His photos have also graced numerous books, design anthologies, and other recordings and projects.) Deupree continues to evolve his sound with an ambition and drive that is masked by his music's inherent quietude. He approaches each project with an expectation of new directions, new processes, and new junctures. [Taylor Deupree - 12k information](http://www.12k.com/index.php/site/artists/taylor_deupree/) ##Marcus Fischer ![/sdlx/121011-marcus.jpg](/sdlx/121011-marcus.jpg) Marcus Fischer (b.1977) is a musician & multimedia artist currently based in Portland, Oregon. With early beginnings in the LA independent music scene, Fischer moved from there to Olympia, Washington where in addition to drumming in various bands he found new opportunities to further experiment with sound, using tape loops and electronics. The journey led next to Portland, Oregon, where he continues to refine his experimentations. Field recordings, chance, and DIY instruments, coupled with acoustic instrumentation and visual art, define what has become Marcus's minimal signature. Fischer curates vision+hearing, a series of audio/visual events that bring musicians and filmmakers together for collaborative performances. He is also the co-curator of SIX, an annual six-speaker surround sound performance series, and has had the opportunity to score various short films and multimedia performances. In recent years he has also been involved with projects and performances for Art organizations such as the Portland Institute for Contemporary Art, SASSAS and DubLab. Throughout 2009, Marcus kept a "thing-a-day" blog, a self-inflicted experiment in time and productivity where Fischer tasked himself with completing one creative project a day for one year and documenting it daily on dustbreeding.com. The projects took many forms: photography, video, music, sound experiments, printmaking, graphic design and diy electronics. The blog project allowed him to grow creatively by the constant momentum created through daily expression.Past musical releases include "Arctic/Antarctic" (Luxus-Arctica, 2010), contributions and remixes to various compilations + net labels as map~map, "For Friends This Winter" (dustbreeding.com, 2009), various untitled ltd 3 CDRs, and two CDs as part of the duo Unrecognizable Now. [dust.unrecnow.com](http://dust.unrecnow.com/) [Marcus Fischer P*dis Information](http://www.inpartmaint.com/shop/marcus-fischer-monocoastal/) ##minamo In 1999, the electro-acoustic group Minamo was formed by Keiichi Sugimoto and Tetsuro Yasunaga. In 2000, minamo’s self-released CD-R “wakka” was reissued by the New York label Quakebasket. This release was selected by Matmos as one of best sounds in 2001 in The Wire magazine. In 2001 two new members joined, Yuiichiro Iwashita (guitar) and Namiko Sasamoto (sax, organ), to make the band a quartet. In 2002, first CD album “.kgs” has released by the Tokyo label 360 records. Having performed as the opening act for several groups, including; Microstoria, Simon Fisher Turner, Vert, Oren Ambarchi, Yoshihide Otomo, On Filmore, Tim Barnes, I-Sound, Ikue Mori, Josh Abrams, Michael Schumacher, Incapacitants, Aki Onda, Masakatsu Takagi, Ogurusu Norihide, Michael Prime, Jonathan Coleclough, oblaat, HIM, BusRatch, Def Harmonics, Aero and more. [minamo myspace](http://www.myspace.com/minamosounds) ##sawako

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