私がこれまでに書いたすべての歌:バンド・ナイト

2016/09/18 日曜日

Every Song I’ve Ever Written: Band Night私がこれまでに書いたすべての歌:バンド・ナイト

Open: 18:00:00 | Start: 18:30 - 23:59

SuperDeluxe

カテゴリーはないようです

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出演:
モーマス
工藤礼子
マヘル・シャラル・ハシュ・バズ
The Hardy Rocks
ジェイコブ・レン

..そして楽しみというものは、いま個人が追求できる数少ない人間的価値のひとつだと思う。あらゆる人間性は、喜びのうちに、ひとつの実体に還元され得るのかもしれない。それがあらゆる芸術の始まりなのかもしれない。自分が何を言っているのか分からない。

もう一度言って。

自分が何を言っているのか分からない。

もう一度。

自分が何を言っているのか分からない。

(Jacob Wren, Unrehearsed Beauty, p. 82, Coach House Press, 1998)

Jacob Wren: PME-ART: Every Song I've Ever Written at Baltic Circle Festival, Helsinki from Baltic Circle on Vimeo.

「公共空間」の概念を問う観客参加型・フォーラム形式の演劇作品『アンリハースド・ビューティー/他者の天才』で、PME-ARTの一員として2003年に初来日したモントリオールの作家/演出家、ジェイコブ・レン。彼は無名のシンガー・ソングライターでもあり、1985年から2004年にかけて誰に聴かせるでもなく58曲を作曲しています。『私がこれまでに書いたすべての歌』は、
その全曲が聴け、歌詞が読め、ダウンロードでき、誰でも好きな曲をカバーしてアップロードできる「[ウェブサイト](http://everysongiveeverwritten.com/)」
ジェイコブが全曲を年代順に歌う約5時間半の「ソロ」
地元のミュージシャンがジェイコブの曲をカバーする「バンド・ナイト」
観客がジェイコブの曲を歌う「カラオケ・ナイト」
を通して、完全に私的な「誰も欲しがっていない歌」を共有する、インターネット時代の最先端をゆくプロジェクト。

「カラオケ・ナイト」は終演後に会場近くのカラオケボックスでできるかもしれませんので、歌いたい方はお申し出ください。

![/sdlx/151115-slt.jpg](/sdlx/151115-slt.jpg)
[Sound Live Tokyo Homepage](http://www.soundlivetokyo.com/)

チケットは [Peatix](http://slt160918.peatix.com/view) にて発売中!

出演者詳細:

ジェイコブ・レン
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文学、コラボレーションを通してのパフォーマンス、展示などの分野で活動。著作に『リハーサルされていない美』『家族は生殖行為で作られる』『政治的被収奪者の復讐幻想』『複数愛のラブソング』(The Globe and Mail紙で2014年ベスト100に選出)『金持ちと貧乏人』など。ナディア・ロスと彼女のカンパニーSTO Unionとのコラボレーションでは『最近の経験』『セラピーにおける革命』を共作・共同演出。忙しく世界を旅して回り、頻繁にコンテンポラリー・アートについて書いている。モントリオールのジャンル横断的グループPME-ARTの共同芸術監督。

モーマス

スコットランド出身のミュージシャン/作家/アーティスト。1980年代よりél、Creation、Cherry Redなどのレーベルから擬似フォークミュージックの作品をリリース。2000年代には主にブログとニューヨークでのアート活動に専念し、近年6冊の思弁的フィクションを出版。また、非正統的デヴィッド・ボウイ・トリビュート・キャバレーのパフォーマンスを行ない、2014年にボウイ本人のウェブサイトから公認を得ている。大阪在住。

工藤礼子

パティ・スミスやジョニー・ロットンの言葉に触れて不良になり、ビリー・ホリデイで心を養い、70年代末には吉祥寺のスペース「マイナー」を中心に活動。1997年、初のソロアルバム『ファイア・インサイド・マイ・ハット』(ORG)を発表。次作『夜の稲』(2001、マジキックレコード)は米国でもリリースされ高い評価を得る。以後『人』『草』『ちりをなめる』『Light』『これから』『みかん』を発表。

マヘル・シャラル・ハシュ・バズ

音楽家/陶芸家・工藤冬里が招集する不定形ユニット。グループ名は旧約聖書イザヤ書の「分捕り物は速やかに、戦利品は急いで」などと訳されているフレーズから。演奏機会ごとに、各地に点在する多くはアマチュアの潜在的メンバーが集まり、「弾き間違い」をも豊かな複雑さに転化するリハーサルなしのパフォーマンスを行なう。

The Hardy Rocks
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ハードロックの本質を奪還しそれを深化させ続けてきた灰野敬二が、敢えて「hard」でなく、苦難に耐える強靭さを意味する形容詞「hardy」を冠して結成した新しいバンド。いわゆるロックやソウルの名曲を英語でカバーし、緻密かつhardyな現在形のロックへと変容させる。通常5人編成だが、今回は「歌」にフォーカスするため、灰野(ヴォーカル)、川口雅巳(ギター)、片野利彦(ドラムス)のトリオ編成で臨む。

主催:PARC – 国際舞台芸術交流センター
平成28年度文化庁国際芸術交流支援事業
助成:アーツカウンシル東京 (公益財団法人東京都歴史文化財団)、ドイツ連邦共和国外務省
協力:東京ドイツ文化センター

Live: Momus Reiko Kudo Maher Shalal Hash Baz The Hardy Rocks and Jacob Wren ... And enjoyment is one of the few pinnacles of humanity an individual can currently aspire towards. Perhaps all humanity can be joyously reduced to a single substance. Perhaps that is the beginning of all art. I have no idea what I’m talking about. Say that again. I have no idea what I’m talking about. And again. I have no idea what I’m talking about. (Jacob Wren, Unrehearsed Beauty, p. 82, Coach House Press, 1998)

Jacob Wren: PME-ART: Every Song I've Ever Written at Baltic Circle Festival, Helsinki from Baltic Circle on Vimeo.

Montreal-based writer / performance maker Jacob Wren first visited Japan in 2003 as part of PME-ART to present Unrehearsed Beauty / Les génies des autres, a forum-theatre that examined, inviting audience to speak, the idea of “public space.” He is also an unknown singer / songwriter who wrote 58 songs without intention to have them heard by anyone from 1985 to 2004. Every Song I’ve Ever Written is a cutting-edge project of the Internet age that “gives away” these completely private songs that “no one wants” through, [Website](http://everysongiveeverwritten.com/), where all the 58 songs are available for listening, reading and downloading and anyone can upload their own versions, Jacob’s Solo, Band Night, where local musicians cover Jacob’s songs and Karaoke Night, where audience sing Jacob’s songs. The pay-what-you-can Solo is a totally new performance that is indiscernible between a humble autobiographical theatre, documentary that talks about the world from the end of the 20th century to the beginning of the 21st century through an individual’s filter, conceptual concert dedicated to all the unknown singer / songwriters in the world or something that he does because he wants to do it. It is certain, however, that the show will demonstrate an extreme of “performance” in our times as Unrehearsed Beauty did. Band Night, where guest local musicians freely interpret and cover Jacob’s songs and talk with him about songs and related topics, invites Momus, the musician who influenced Jacob the most (he lives in Osaka), Reiko Kudo, whose Rice Field Silently Riping in the Night (2001) that he found at a record store in Montreal was an album he has come back to again and again, Maher Shalal Hash Baz with whom he has collaborated several times, and one more band (to be announced). With simultaneous interpretation. Perhaps we can do Karaoke Night at a karaoke box near the venue after the shows. If you want to sing his songs, please let us know. ![/sdlx/151115-slt.jpg](/sdlx/151115-slt.jpg) [Sound Live Tokyo Homepage](http://www.soundlivetokyo.com/2016/en/) Tickets: [Peatix](http://slt160918.peatix.com/view) Now on Sale!! Artist Information Jacob Wren ![/sdlx/160917-JR.jpg](/sdlx/160917-JR.jpg) Jacob Wren makes literature, collaborative performances and exhibitions. Much of his performance work is made as Co-artistic Director of Montreal-based interdisciplinary group PME-ART. His books include: Unrehearsed Beauty, Families Are Formed Through Copulation, Revenge Fantasies of the Politically Dispossessed, Polyamorous Love Song (one of The Globe and Mail’s 100 best books of 2014) and Rich and Poor. He has also collaborated with Nadia Ross and her company STO Union. Together they co-wrote and co-directed Recent Experiences and Revolutions in Therapy. He travels internationally with alarming frequency and frequently writes about contemporary art. Momus Momus is a Scottish musician, writer and artist. Since the 1980s he’s released records of artificial folk music on independent labels like él, Creation and Cherry Red. In the 2000s he concentrated mostly on blogging and a New York art career. During recent years he’s published six books of speculative fiction. He also performs an unorthodox David Bowie tribute cabaret which earned the support of Bowie’s own website in 2014. Momus lives in Osaka. Reiko Kudo Dropped out by coming upon wors of Patti Smith and Johnny Rotten, and nurtured her heart with Billie Holiday. Performed mainly at “Minor,” a space in Kichijoji, Tokyo, in the late 1970s, and released her first solo album Fire Inside My Hat (ORG) in 1997. The next album Rice Field Silently Riping in the Night (Majikick / Periodic Document, 2001) was released also in the U.S. and was highly acclaimed. She has since then released Hito and Kusa, Licking Up Dust, Light, From Now On and Mikan. Maher Shalal Hash Baz A fluid unit summoned by musician / potter Tori Kudo. The name of the group comes from a phrase in the Book of Isaiah that translates as “quick spoil speedy booty.” Mostly amateur members that live in various places get together for each performance and play without rehearsal, where even “mistones” are transformed into richness and complexity. The Hardy Rocks ![/sdlx/160918-top.jpg](/sdlx/160918-top.jpg) A new band that Keiji Haino, who has recaptured and augmented the core of hard rock, formed resolutely conferring the adjective “hardy” instead of “hard” on it. The Band covers what are considered rock and soul classics in English and transforms them into meticulous and hardy contemporary rock music. They focus on “song” for this project in a trio formation with Haino (vocals), Masami Kawaguchi (guitar) and Toshihiko Katano (drums) instead of the regular five-member formation. Organized by PARC – Japan Center, Pacific Basin Arts Communication Supported by the Agency for Cultural Affairs, Government of Japan, in the fiscal 2016, Arts Council Tokyo (Tokyo Metropolitan Foundation for History and Culture) and the Federal Foreign Office Cooperation: Goethe-Institut Tokyo

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